Natasha Anderson – flauty, senzory a počítač
Will Guthrie – bicie
Jérôme Noetinger – magnetofóny a elektronika
Clayton Thomas – kontrabas
Anthony Pateras – preparovaný klavír a analógový syntetizátor
Chemická látka thymolphthalein je indikátorom pH, používa sa napríklad v miznúcom atramente. Nevšedné elektroakustické kvinteto, ktoré zostavil austrálsky multitalent, klavirista, elektronik a skladateľ Anthony Pateras (videli sme ho naposledy na minulom Melose-Étose), vydáva na prestížnej značke Editions Mego. Tak ako rovnomenná chemická látka aj Thymolphthalein osciluje medzi pevnou štruktúrou a hráčskou voľnosťou. Počas kolektívneho hrania totiž vznikajú plány, ktoré sú vzápätí zničené alebo hudobné spojenia upevnené a následne podkopané. Elektronické a akustické nástroje v rukách silných muzikantských osobností vytvárajú zvláštne napätie. Zakladateľ audiovizuálnej skupiny Metamkine, Jérôme Noetinger, prišiel ako jeden z prvých s využitím páskových magnetofónov Revox v improvizovanom kontexte. Natasha Anderson vychádza zo svojej skúsenosti s interpretáciou barokovej hudby, ale pridáva k nej digital signal processing a radikálne kompozičné nápady. Clayton Thomas infikuje svoju kontrabasovú techniku prvkami hip-hopu, R&B aj jazzu. Will Guthrie je jedným z kľúčových postáv austrálskej improscény a jeden z mála bubeníkov, ktorí majú rovnaké skúsenosti s jazzom, flamencom, hip-hopom a noisom. Spoločne vytvárajú imaginatívnu a plnokrvnú “súčasnú hudbu” pre 21. storočie.
radionational/thymolpthalein–or-the-case-of-the-disappearing-score
anthonypateras.com